Szukasz listy, w której znalazłyby się wszystkie potrzebne punkty dotyczące prowadzenia hotelu lub innego obiektu noclegowego? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy rozpiskę najpotrzebniejszych informacji, aby każdy Twój klient był zadowolony. Oto ona!

Raz: program recepcyjny

Praca na recepcji wymaga odpowiedzialności oraz szybkości w działaniu. Odbieranie telefonów, wyszukiwanie wolnych terminów, pokoi, zapisy na usługi dodatkowe takie jak zabiegi w centrum SPA, realizacja życzeń klientów... Wszystko to wymagałoby od pracowników świetnej pamięci i organizacji. Dobry i dostosowany do potrzeb obiektu program recepcyjny niewątpliwie ułatwia to zadanie. Zresztą nie tylko recepcjonistom, ale i właścicielom obiektów. Program recepcyjny obejmować może zakładki dostępne jedynie z panelu administratora, który będzie miał dostęp do opcji takich jak księgowość czy fakturowanie.  

Dwa: komfort pracowników

Praca na recepcji to najczęściej obsługa klienta; tak zwane procedury check-in (zameldowanie) i check-out (wymeldowanie). Jeśli w naszej recepcji zainstalowaliśmy już odpowiedni program recepcyjny, nie kończmy na tym. Zapewnienie komfortu pracownikom nie kończy się przecież na tym, by dać im możliwość wykonywania swojej pracy. Zadbajmy o ich oczy, inwestując w bezpieczny monitor (polecamy monitor Eizo CG2420), który wyposażony jest w specjalny kaptur zapobiegający odbijaniu światła oraz pozwala realizować zadanie o ochronie danych osobowych w programie recepcyjnym przed nieproszonym wzrokiem innych gości. Nie odbierajmy również recepcjonistom możliwości siedzenia przy blacie. Choć w hotelach najwyższej klasy recepcjoniści obsługują gości, stojąc, w przypadku zmniejszonego ruchu zadbajmy o ich nogi i plecy.

Trzy: wyposażenie pokoi

Wyposażenie pokoi zależy od standardu obiektu, który prowadzimy. Dla przykładu, wymagane wyposażenie pokoju w hotelu jednogwiazdkowym to: lampka nocna przy łóżku, szafa, biurko lub stół, krzesło, lustro, dostęp do co najmniej jednego wolnego gniazdka elektrycznego, wanna lub prysznic, umywalka z blatem lub półką, WC i lustro. Im wyższy standard, tym wyposażenie będzie bardziej urozmaicone; w pokojach hoteli trzygwiazdkowych znaleźć się mogą telewizory hotelowe, telefon, a na gościa muszą czekać też materiały piśmiennicze i woda w butelce, natomiast w łazience nie może zabraknąć dużego ręcznika kąpielowego. W hotelach o wyższym standardzie najczęściej pojawiają się suszarki do włosów i zestawy do parzenia kawy, a także sejf. Warto więc zapoznać się z odgórnymi zasadami, aby została nam przyznana odpowiednio wysoka kategoria obiektu.

Już teraz wiesz, na czym wpierw powinieneś skupić się, aby podnieść standard swojego obiektu. Dodatkowe rozwiązania pomogą także Twoim pracownikom pracować szybciej i jednocześnie bardziej komfortowo. Powodzenia!